Şimdi burda bir grafik iyileştirmesinden bahsediyoruz, gameplay kodu port ediliyormuş diyelim.
Halbuki, bu remake'ler bana çok özensiz geliyor.
Ekte eski ve yeni dgeneration'ın aynı odada aynı anda aldığım ekran görüntüleri var.
Orjinal grafiklerde bir skala problemi yok, rahatlıkla okunuyor, zemin ve duvarlar birbirinden ayrılmış, düşmanın baktığı yön belli, odaların ortasından geçen yerlerdeki çizgiler turretlerin menzillerini işaretlemiş, yerdeki eşyalar kendini belli ediyor (bkz. anahtar etrafına mor bir hare yayıyor orjinalde, yaymasa da olur). Peki remake bu duruma nasıl bir katkıda bulunmuş? Herşeyi rezil ederek. Bikere herşey çok küçük ama odalar devasa. Detay eklemişler ama detaylar hiçbir katkıda bulunmuyor, zaten birşey gözükmüyor açıkçası. Neden heryer yeşil? Yeşil oda için bulduğunuz harika çözüm bu mu? pencerenin dışındaki grafik rezaletine ne demeli? Orjinal oyunda hiçbir gösterge yok (ki ekranın altında bolca boşluk var, bir süre beklerseniz görüntüye geliyor bu bilgiler, gösterilmemesi tercih edilmiş), yeni oyunda kötü tasarlanmış saçma sapan göstergeler, örneğin, sol altta "scene 3" yazısı neden öyle tek başına keleş duruyor?
Ama, amiganın en iyi oyunlarından biridir, çıkarsa mecbur alıcaz
işte bu yüzden dandik oluyor bu HD remake'ler. Aç emülatörde eskisini oyna arkadaş.