Gönderen Konu: Oliver ikizleri  (Okunma sayısı 3596 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Alcofribas

  • Yönetici
  • Özgür Retrocu
  • *
  • İleti: 1655
  • "Kahraman olmak, dürüst olmaktan kolaydır" Luigi P
    • Sizin Amstrad
Oliver ikizleri
« : 04 Ocak 2012, 12:14:29 »
Philip ve Andrew Oliver ya da diğer adıyla The Oliver Twins, 8 bit tarihinde önemli bir yer işgal etmiştir. Birbirinden basit ama keyifli oyunlarıyla hem iyi satış rakamları yakalamış hem de iyi para kazanmışlar. Özellikle history kısmını okursanız çok keyif alacağınıza eminim.

Tıkla 8 bit tarihinden bir kesit kapına gelsin!

Çevrimdışı Ref

  • Yönetici
  • Özgür Retrocu
  • *
  • İleti: 2384
  • Advanced User Simulator
    • ae unutmadan
Ynt: Oliver ikizleri
« Yanıtla #1 : 04 Ocak 2012, 20:53:15 »
Bunların en sevdiğim hikayesi şöyledir. Bu kardeşler, Ghostbusters'i yazan elemanlar. 5-6 yıl sonra da Firehawk adında bir oyun yazıyorlar. Yıllar sonra taşınıyorlar, Eski yaptıkları oyunların posterlerini duvarlara asmaya başlıyorlar, tesadüf eseri Ghostbusters afişi ile Firehawk afişi yan yana denk düşüyor, ve o zaman iki afiş arasındaki büyük benzerliği keşfediyorlar.

Bunu daha önce cgtr'ye yazmıştım, ikinci posta oluyor ama olsun, güzel bir hikaye. Buyrun iki afişi yan yana koyayım, bakalım 7 benzerliği bulabilecekmisiniz :)


Çevrimdışı Ragnor

  • RAAT
  • Retro Meraklısı
  • *
  • İleti: 181
Ynt: Oliver ikizleri
« Yanıtla #2 : 04 Ocak 2012, 21:39:20 »
Ntv'de mi ne yıllar önce bi belgesel izlemiştim video oyunlar üzerine, 8bit döneminde bu elemanlardan da bahsetmişti. Sanırım Codemasters'ı da bunlar gibi iki kardeş kurmuş. Sonra bunlar da onlara katılmış. Codemasters'ı kuran kardeşler vaktinde o kadar para kazanmışlar ki daha ehliyet alabilecek yaşa gelmeden son model spor arabaları falan varmış. İlginç bi dönem işte.

Çevrimdışı Alcofribas

  • Yönetici
  • Özgür Retrocu
  • *
  • İleti: 1655
  • "Kahraman olmak, dürüst olmaktan kolaydır" Luigi P
    • Sizin Amstrad
Ynt: Oliver ikizleri
« Yanıtla #3 : 04 Ocak 2012, 22:33:10 »
Alıntı
We were still working in a bedroom in our parents' house and our schedule was to do programming for 23 hours per day, with two breaks of half an hour to allow it to cool! We worked in shifts for 18 hours per day, seven days a week, eating while we worked. During the periods when we were both awake one had to prepare their code on paper, whilst the other used the computer.

Tüylerim diken diken oldu. Zannedersin ki Zola'nın Germinal'inde maden ocaklarına indik işçilerle beraber :)

Alıntı
When the Spectrum turned up with its rubbery keys and infuriating code input rules it was all too much. We wanted to be able to continue writing games on our Amstrad but produce them for the Spectrum as well so we called on a couple of friends - David Jones* & Ivan Link to create a cable to link the two machines. This enabled us to write Spectrum games on our Amstrad.

Alıntı
MD: Evet... Daha sonra Amstrad aldım, ikisini RS-232 portdan birbirleriyle konuşturdum. Kodu Amstrad'da yazıyorum, geliştiriyorum sonra seri-port'dan Spectrum'a aktarıyorum.

RM: Böylece Spectrum'un hafızası da size kalıyor? Derleyici, editör gibi yardımcı programlarla Spectrum işgal edilmiyor yani?
MD: 1986-1987'de yaptım bunu. Program çakılsa bile sorun yok. Spectrum'u resetliyorum, asıl kaynak kod Amstrad'da duruyor. Hiç unutmuyorum, Spectrum için "Enduro Racer" yapıyorum, Electric Dreams firması için, orada bir ekipte Commodore 64 için oyun yapıyor.

Sanırım o dönemde Mevlüt Dinç dahil bu tekniği uygulamayan kalmamış.

Alıntı
Codemasters had had great success with BMX Simulator but we thought that the game format could be improved if it were car racing, as that was a more appealing image to most people. So Grand Prix Simulator was born. While we were writing it Atari released Super Sprint into the arcades and sold the computer game rights to Activision. Needless to say, GPS being an overhead racing game looked very similar to Super Sprint and Activision served a legal notice on Codemasters saying we had copied it and that it must be withdrawn from sale.

İntihal intihal dediğin nedir gülüm, ben senin için kodlamayı göze almışım!

Çevrimdışı Alcofribas

  • Yönetici
  • Özgür Retrocu
  • *
  • İleti: 1655
  • "Kahraman olmak, dürüst olmaktan kolaydır" Luigi P
    • Sizin Amstrad

Çevrimdışı dodogildo

  • Retromanik
  • *****
  • İleti: 10
Ynt: Oliver ikizleri
« Yanıtla #5 : 15 Ocak 2016, 13:22:13 »
CM aile şirketi. Baba evlatlar kuzenler kuzinler. Geçende toplu ACU mecmuasi külliyati ele geçirdim. Haber sayfasında her ay bunlar var. Code Masters şunu yaptı şunu etti. Bi ara 8 bitler ölürayak CD'den compilation oyun yükleme şeyi çıkarttılar.
O yıllar Dünya'nın ithal ettiği yabancı mecmualar arasında Amstrad Action da vardı. Ağzım açık okurdum.
Güzel günlerdi... miş..

Çevrimdışı witchdoktor

  • RAAT
  • Normalleşmiş Retroman
  • *
  • İleti: 718
Ynt: Oliver ikizleri
« Yanıtla #6 : 16 Ocak 2016, 12:50:29 »
İşin ilginci, o kada şirket yok olup giderken Codemasters hala ayakta. Biz Commodore'cular Codemasters'a biraz burun kıvırırdık, 'budget' oyunları F/P ürünüydü ama o kadar da 'groundbreaking' değillerdi. Son durumda şirket kime aittir falan bilmiyorum ama araba yarışı konusunda iyice uzmanlaştılar, DIRT ve GRID serileri oldukça başarılı.