Gönderen Konu: Alpyre'nin oyun motoru "Sevgi Engine"  (Okunma sayısı 512 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Alpyre

  • RAAT
  • Retro Meraklısı
  • *
  • İleti: 115
Ynt: Alpyre'nin oyun motoru "Sevgi Engine"
« Yanıtla #15 : 31 Mayıs 2025, 21:36:09 »
Ok güzel olmuş. bu lha paketine bir dahaki sürümde boş bir projects/ çekmecesi ekleyebilir misin?

Garip. Çünkü arşiv zaten boş Projects dizini içeriyor.  ???

Şu cybergraphX gereksiniminden kurtulamıyor muyuz? giriş barajını yükselttiğini düşünüyorum. Emülasyonda bile gereksiz kompleks bir sistem kurmak gerekiyor, heryer kütüphane patch falan ile doluyor. Yani vanilla bir amiga 3.1 +mui olan sistemde bunun hata vermeden açılması mümkün olsa daha büyük bir kitleye ulaşabilir.

Bunun üzerinde çalışacağım. Custom startup kodu yazılmasını gerektirecek bir değişiklik bu. Aslında Picasso96 kurulması yeterli ama requirements'e de yazmayı unuttuğum bir şey. Sonraki upload'da düzeltmek lazım.

bir de gcc ile deniyim dedim, ama gcc'yi kurmayı başaramadım. Yani aminetten bir gcc buldum çektim çalışıyor ama sevgi makefile bulamayıp hata veriyor. Bunu nasıl aşacağız?

makefile yeni proje oluşturulurken, settings'deki seçili compiler'a göre yaratılıyor. Sonradan değiştirmece yok. 🙂
Bu arada SAS/C varsa SAS/C ok. Çok daha verimli binary'ler veriyor. GCC'yi cross development için kolaylık olsun diye destekledim. Sırada bir de VBCC var. Onun da fan kitlesi geniş.

Tabi bunlar çıktığım bir haftalık tatilden dönünce. O zamana kadar idare edin böyle. 🤣

Çevrimdışı Ref

  • Yönetici
  • Özgür Retrocu
  • *
  • İleti: 3085
  • Advanced User Simulator
    • ae unutmadan
Ynt: Alpyre'nin oyun motoru "Sevgi Engine"
« Yanıtla #16 : 01 Haziran 2025, 01:19:52 »

Garip. Çünkü arşiv zaten boş Projects dizini içeriyor.  ???

makefile yeni proje oluşturulurken, settings'deki seçili compiler'a göre yaratılıyor. Sonradan değiştirmece yok. 🙂
Bu arada SAS/C varsa SAS/C ok. Çok daha verimli binary'ler veriyor. GCC'yi cross development için kolaylık olsun diye destekledim. Sırada bir de VBCC var. Onun da fan kitlesi geniş.

Tabi bunlar çıktığım bir haftalık tatilden dönünce. O zamana kadar idare edin böyle. 🤣

 

benim hatam..
ben bu dosyayı windows tarafında 7zip ile açmıştım, sanırım onda lha düzgün desteklenmiyor, "projects" çekmecesi yerine dosyası olarak extract etmiş. belki içi boş klasörleri ayırt edemiyordur.

projeden biraz uzaklaşmak aşırı faydalı oluyor doğrusu. İyi tatiller :D


edit:
bugün öğrendim ki amiga-gcc'yi maintain eden eleman github'a kafayı takıp tüm repolarını silmiş. amigadev discordunda birileri repoları yeniden yaratmaya çalışıyordu. Aminetteki 1987'den kalma gcc kullanmak istemiyorsak şu ara son sürümün nerede olduğunu ciddi bir safariye çıkarak bulmak gerekiyor :D

Çevrimdışı Alpyre

  • RAAT
  • Retro Meraklısı
  • *
  • İleti: 115
Ynt: Alpyre'nin oyun motoru "Sevgi Engine"
« Yanıtla #17 : 08 Haziran 2025, 17:31:56 »
Şu cybergraphX gereksiniminden kurtulamıyor muyuz? giriş barajını yükselttiğini düşünüyorum. Emülasyonda bile gereksiz kompleks bir sistem kurmak gerekiyor, heryer kütüphane patch falan ile doluyor. Yani vanilla bir amiga 3.1 +mui olan sistemde bunun hata vermeden açılması mümkün olsa daha büyük bir kitleye ulaşabilir.

Bunun üzerinde çalışacağım. Custom startup kodu yazılmasını gerektirecek bir değişiklik bu. Aslında Picasso96 kurulması yeterli ama requirements'e de yazmayı unuttuğum bir şey. Sonraki upload'da düzeltmek lazım.

Custom startup yazmayı denedim ve crash yemeden DOSLibrary'yi bile açamadım asadadh ;D
Sonra dedim ki, bu cybergraphics.library'yi gcc toolchain'deki amigalib'in "autoopen" özelliği açıp kapatıyor zaten. Ben bunu kodumda, kendim açıp kapatmayı denesem, amigalib bunu algılar ve kendisi açmaktan vazgeçer mi acaba? Gerçekten vazgeçiyormuş, helal olsun be cahirwpz. Böylece bir kaç satır ekleyerek halloluverdi:
https://aminet.net/package/dev/c/Sevgi_Engine

Yalnız ben yine de herkese en azından bir Picasso96 kurup öyle kullanmaları öneririm. Native Workbench ekranlarının planar doğası gereği gadget'ları kabaca çizebiliyorum ancak. Özellikle WinUAE veya FS-UAE üzerinde deneyecekler UAEGFX ile deneyimlemeli.

bugün öğrendim ki amiga-gcc'yi maintain eden eleman github'a kafayı takıp tüm repolarını silmiş. amigadev discordunda birileri repoları yeniden yaratmaya çalışıyordu. Aminetteki 1987'den kalma gcc kullanmak istemiyorsak şu ara son sürümün nerede olduğunu ciddi bir safariye çıkarak bulmak gerekiyor :D
Evet ya bebbo. Kötü oldu. https://github.com/adtools/amigaos-cross-toolchain üzerinden devam edebilirsiniz. Native olarak da ADE var. Gayet sorunsuz, stabil derleyiciler bunlar. Bebbo gcc 5'i, 6'yı falan Amiga kütüphanelerine adapte etmek gibi çılgın işler yapıyordu.

Çevrimdışı Ref

  • Yönetici
  • Özgür Retrocu
  • *
  • İleti: 3085
  • Advanced User Simulator
    • ae unutmadan
Ynt: Alpyre'nin oyun motoru "Sevgi Engine"
« Yanıtla #18 : Dün, 11:20:40 »
evet tamam, şimdi ekran kartsız, bol ram'li 3.1 bir amiga üzerinde, sorunsuz bir açılış gerçekleşti. Bir ufak bug var, o da editör exe'sini seçmek için gösterdiğin requester'de sadece klasörler görünüyor (düzeltiyorum, bu sanırım benim diskte bulunan asl kütüphanemle alakalı belki eski sürümdür, os35 sistemde sorun çıkmadı).

Ben senin durumunda gcc'yi özellikle önemsiyorum çünkü sasc yeni gelenlere büyük bir bariyer oluşturuyor. özellikle bebbo'nun arşivler geri gelirse, gcc hem modern, hem kolay bir giriş sağlayabilir.

Bebbo'nun neden github'a sinirlenip bizi cezalandırdığını da anlamadım hani. Umarım yakın zamanda başka bir yere yükler repoyu.


edit: bir ufak bug: image editör penceresinde, load butonuna bastık, bişey yükledik. sonra üzerinde + işareti olan save butonuna bastık requester başlığı hala "load bank" gözüküyor. iptal ettik tekrar aynı butona bastık, "save bank" çıktı bu sefer. şimdi "load bank" butonuna bastık bu sefer "save bank" kalmış orda.  Sanki başlık pencere açıldıktan sonra set ediliyor gibi.

Çevrimdışı Alpyre

  • RAAT
  • Retro Meraklısı
  • *
  • İleti: 115
Ynt: Alpyre'nin oyun motoru "Sevgi Engine"
« Yanıtla #19 : Dün, 12:58:01 »
Bir ufak bug var, o da editör exe'sini seçmek için gösterdiğin requester'de sadece klasörler görünüyor.
edit: bir ufak bug: image editör penceresinde, load butonuna bastık, bişey yükledik. sonra üzerinde + işareti olan save butonuna bastık requester başlığı hala "load bank" gözüküyor. iptal ettik tekrar aynı butona bastık, "save bank" çıktı bu sefer. şimdi "load bank" butonuna bastık bu sefer "save bank" kalmış orda.  Sanki başlık pencere açıldıktan sonra set ediliyor gibi.

OS3.1, OS3.9, OS3.2 üzerinde (hatta iyice zorlamak bir de MorphOS üzerinde) denedim, bu iki bug'ı da yeniden oluşturamadım. Sana şöyle temiz bir sistem kurma vakti gelmiş galiba. Zamanında bi' WinUAE imajı hazırlamıştım sanki. Onu bulabilirsem sana göndereyim.