Gönderen Konu: Zx spectrumda çok renkli oyunlar  (Okunma sayısı 26550 defa)

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Ref

  • Yönetici
  • Özgür Retrocu
  • *
  • İleti: 2881
  • Advanced User Simulator
    • ae unutmadan
Zx spectrumda çok renkli oyunlar
« : 13 Kasım 2013, 08:59:37 »
Bugün spectrum sahnesine son dönemde çıkan bir arkadaş olan Einar Sukas, "nirvana" adlı yeni bir oyun motoru geliştirdiğini duyurdu. Bu şekilde zx spectrum'a 8x2 alanda 2 renk kullanabilme yeteneği ekliyor. Herhangi bir büyüklük limitasyonu da yok.



nirvana iş üzerinde


Bundan 2 yıl kadar önce Andrew Owen, Zx Odus motoru ile 18 sütun genişliğini geçmemek şartı ile 8x1'lik grafik motorunu yazmıştı. Einar bu motoru geliştirerek BiFrost oyun motoruna dönüştürmüştü.Fakat limitasyonu kırmak mümkün olmamıştı. Ancak renk çözünürlüğünü düşürdüğünüzde daha fazla cpu zamanı kazanabiliyorsunuz.

Neyse, Nirvana'nın çalıştırdığı bir demo'yu aşağıdan çekebilirsiniz.

http://www.mediafire.com/?ixcsdqyckq0gwfb  -Demo
http://www.mediafire.com/?etjv3weqp1n51ed - Kaynak kodu
http://www.mediafire.com/?y4awe64i528w26r - Boriel's basic kullananlar için nirvana modülü


büyütülmüş nirvana grafiği (8x2 renk çözünürlüğü)

Bu modların dez avantajı cpu'nun neredeyse tüm zamanını yiyor olmaları. Geriye %30'dan biraz fazla cpu zamanı kalıyor, bu da oyununuzu yazmak için elinizde 1mhz civarı bir işlemci kalıyor demek. zx odus için 7-8 oyun çıktığını düşünürsek, nirvana için de bu sayıya ulaşması beklenebilir.





Çevrimdışı AmonR

  • RAAT
  • Tedavideki Retromanik
  • *
  • İleti: 269
Ynt: Zx spectrumda çok renkli oyunlar
« Yanıtla #1 : 13 Kasım 2013, 13:38:36 »
Çok güzel bir gelişme Ref. Umarım bu oyun motoru ile de yeni ve ilginç oyunlar üretilir.
Peki bahsettiğin zx odus motoru ile geliştirilmiş oyunlar hangileridir. Google'da kısa bir arama yaptım ama pek bi sonuç bulamadım.

zx odus için 7-8 oyun çıktığını düşünürsek, nirvana için de bu sayıya ulaşması beklenebilir.

Çevrimdışı Alco

  • Yönetici
  • Özgür Retrocu
  • *
  • İleti: 2130
  • "Kahraman olmak, dürüst olmaktan kolaydır" Luigi P
    • Sizin Amstrad
Ynt: Zx spectrumda çok renkli oyunlar
« Yanıtla #2 : 13 Kasım 2013, 16:58:26 »
CPC'deki mode1 ile mode0 arası birşey olmuş bu. Güzel bir gelişme. Kimbilir belki yakında Crap Games'e elveda demeniz bile gerekebilir :)

Çevrimdışı Ref

  • Yönetici
  • Özgür Retrocu
  • *
  • İleti: 2881
  • Advanced User Simulator
    • ae unutmadan
Ynt: Zx spectrumda çok renkli oyunlar
« Yanıtla #3 : 13 Kasım 2013, 22:14:20 »
Çok güzel bir gelişme Ref. Umarım bu oyun motoru ile de yeni ve ilginç oyunlar üretilir.
Peki bahsettiğin zx odus motoru ile geliştirilmiş oyunlar hangileridir. Google'da kısa bir arama yaptım ama pek bi sonuç bulamadım.

zx odus için 7-8 oyun çıktığını düşünürsek, nirvana için de bu sayıya ulaşması beklenebilir.

infoseek'e girmiş bir tane var:

http://www.worldofspectrum.org/infoseek.cgi?regexp=^Bozxle$&pub=^Polomint$&loadpics=1

Fakat son altı aydır wos güncellenmiyor. Sitenin sahibi martijn sanırım bir çeşit antropoz geçirmekte :) Kendini dağlara vurmuş diye söylentiler var. Kimseye de cevap vermiyormuş.

Diğer oyunlar farklı web sayfalarında duyurulmuştu.

bir tanesi şurda:
http://retroasylum.com/knights-demons-for-zx-spectrum-released/


Çevrimdışı AmonR

  • RAAT
  • Tedavideki Retromanik
  • *
  • İleti: 269
Ynt: Zx spectrumda çok renkli oyunlar
« Yanıtla #4 : 14 Kasım 2013, 15:22:20 »

Teşekkürler Ref.  :)

Bir ara indirip deneyeyim şu oyunları.  :)

Çevrimdışı witchdoktor

  • RAAT
  • Normalleşmiş Retroman
  • *
  • İleti: 757
Ynt: Zx spectrumda çok renkli oyunlar
« Yanıtla #5 : 14 Kasım 2013, 15:59:59 »
Bugün spectrum sahnesine son dönemde çıkan bir arkadaş olan Einar Sukas, "nirvana" adlı yeni bir oyun motoru geliştirdiğini duyurdu. Bu şekilde zx spectrum'a 8x2 alanda 2 renk kullanabilme yeteneği ekliyor. Herhangi bir büyüklük limitasyonu da yok.

Taşın suyunu çıkarıyorsunuz vesselam...

Çevrimdışı Pe@ceR

  • RAAT
  • Tedavideki Retromanik
  • *
  • İleti: 321
Ynt: Zx spectrumda çok renkli oyunlar
« Yanıtla #6 : 14 Kasım 2013, 18:25:09 »
Donanım olarak desteklemiyorken bunu nasıl yapabiliyorlar peki?

Çevrimdışı Ref

  • Yönetici
  • Özgür Retrocu
  • *
  • İleti: 2881
  • Advanced User Simulator
    • ae unutmadan
Ynt: Zx spectrumda çok renkli oyunlar
« Yanıtla #7 : 15 Kasım 2013, 08:42:21 »
Donanım olarak desteklemiyorken bunu nasıl yapabiliyorlar peki?

Klasik bir demoscene tekniği ile. Tv elektron ışınını takip ederek.

Bu aletler görüntüyü oluştururken önce ram'den bilgiyi okuyor, sonra gerekli renkteki pixelleri tv'ye gönderiyor. Genellikle işlemciler bu görüntüyü oluşturan işlemcilerden 5-10 kat hızlı oluyorlar. Dolayısı ile grafik işlemcisinin ram'i okumadan önce, (ya da bazı sistemlerde ram okunmaya devam ederken) oradaki renk bilgisini değiştirirseniz limitasyonu kırmış oluyorsunuz.

Örneğin spectrumda 8x8 piksellik alanda sadece 2 renk kullanılabilir. Fakat ula bu 8x8 pixeli çizmek için aralarında 228 tstate (işlemci zamanı) olan 8 okuma yapıyor, ve her seferinde bilgi aynı byte'tan geliyor. Örneğin, 22528 numaralı adresteki 1 byte, 8x8 pixeli çizmek için kullanılıyor. Ula gidiyor, 22528'i okuyor, sonra 8x1'lik boyama yapıyor. aradan 228ts geçiyor, yine 22528'i okuyor, bir alttaki 8x1'i boyuyor. Eğer siz ikinci okumada 22528'e başka bir veri yazdıysanız renk değişmiş oluyor.

Fakat buradaki zorluk şu, sadece 1 blok (8x8) değiştiriyorsanız elinizde bolcana tstate var demektir (1 kutucuğu değiştirmek aşağı yukarı 20 tstate tutuyor). Fakat 32 sütun değiştiriyorsanız 228ts pek yeterli olmuyor. Bu sebepten 8x2 yapmış einar. Böylece eldeki aralık 456tstate oluyor. Birsürü işlem yapacak kadar vakit var.

Çevrimdışı Pe@ceR

  • RAAT
  • Tedavideki Retromanik
  • *
  • İleti: 321
Ynt: Zx spectrumda çok renkli oyunlar
« Yanıtla #8 : 15 Kasım 2013, 22:32:20 »
Anladım, çok teşekkürler. Benzer bir şeyi Oric için düşünemeyiz malesef. Oric zaten 6x1 alanda 2 renk gösterebiliyor. Burada ekranda görülen her byte'ın son 6 pikseli görüntüyü oluşturuyor. her satır için de ayrı renk kodlama şansı olunca Y ekseninde her satır için ayrı renkler seçilebiliyor. Yani çizim bizde zaten 6x1 pikseli ilgilendiriyor. Ama anlaşılan, X ekseninde yan yana piksellerde byte başına commodore'da falan olduğu gibi ikiden fazla renk kodlayamayacağız malesef :)