Donanım olarak desteklemiyorken bunu nasıl yapabiliyorlar peki?
Klasik bir demoscene tekniği ile. Tv elektron ışınını takip ederek.
Bu aletler görüntüyü oluştururken önce ram'den bilgiyi okuyor, sonra gerekli renkteki pixelleri tv'ye gönderiyor. Genellikle işlemciler bu görüntüyü oluşturan işlemcilerden 5-10 kat hızlı oluyorlar. Dolayısı ile grafik işlemcisinin ram'i okumadan önce, (ya da bazı sistemlerde ram okunmaya devam ederken) oradaki renk bilgisini değiştirirseniz limitasyonu kırmış oluyorsunuz.
Örneğin spectrumda 8x8 piksellik alanda sadece 2 renk kullanılabilir. Fakat ula bu 8x8 pixeli çizmek için aralarında 228 tstate (işlemci zamanı) olan 8 okuma yapıyor, ve her seferinde bilgi aynı byte'tan geliyor. Örneğin, 22528 numaralı adresteki 1 byte, 8x8 pixeli çizmek için kullanılıyor. Ula gidiyor, 22528'i okuyor, sonra 8x1'lik boyama yapıyor. aradan 228ts geçiyor, yine 22528'i okuyor, bir alttaki 8x1'i boyuyor. Eğer siz ikinci okumada 22528'e başka bir veri yazdıysanız renk değişmiş oluyor.
Fakat buradaki zorluk şu, sadece 1 blok (8x8) değiştiriyorsanız elinizde bolcana tstate var demektir (1 kutucuğu değiştirmek aşağı yukarı 20 tstate tutuyor). Fakat 32 sütun değiştiriyorsanız 228ts pek yeterli olmuyor. Bu sebepten 8x2 yapmış einar. Böylece eldeki aralık 456tstate oluyor. Birsürü işlem yapacak kadar vakit var.