Gönderen Konu: Yeni bir Amiga elektronik dergisi: Amigaville  (Okunma sayısı 5303 defa)

0 Üye ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı witchdoktor

  • RAAT
  • Normalleşmiş Retroman
  • *
  • İleti: 757
Yeni bir Amiga elektronik dergisi: Amigaville
« : 14 Kasım 2015, 11:49:04 »
Brian Hedley koordinatörlüğünde yeni bir Amiga dergisi yayımlanmış; Amigaville. Yoklukta gideri var...

Download: https://drive.google.com/file/d/0B_57wy0oVsx4OGFMR0hJdXVRRUk

Çevrimdışı Alco

  • Yönetici
  • Özgür Retrocu
  • *
  • İleti: 2130
  • "Kahraman olmak, dürüst olmaktan kolaydır" Luigi P
    • Sizin Amstrad
Ynt: Yeni bir Amiga elektronik dergisi: Amigaville
« Yanıtla #1 : 16 Kasım 2015, 00:18:00 »
Yoklukta gideri var...
Tam yerinde bir betimleme olmuş. Ancak o kadar...

Çevrimdışı Adamın Biri

  • RAAT
  • Retro Meraklısı
  • *
  • İleti: 170
    • Sadece bir müze...
Ynt: Yeni bir Amiga elektronik dergisi: Amigaville
« Yanıtla #2 : 16 Kasım 2015, 08:59:01 »
Bu dergi bana daha çok Amiga Show'un ilk sayısını hatırlattı. Adam ne yaptığından çok ne yapmak istediğini yazmış :D Bir dergide içerik namına pek bir şey olmayabilir, hatta tasarımı gözlerinizi tırmalayabilir, ama insanları tek başına fanzin hazırlamaya iten o heyecan yok mu... Hiçbir şeye benzemez. Hissettim, bilirim.

Çevrimdışı fullgrim

  • Retro Meraklısı
  • ***
  • İleti: 152
    • Adventure Attacks!
Ynt: Yeni bir Amiga elektronik dergisi: Amigaville
« Yanıtla #3 : 19 Kasım 2015, 00:26:36 »
Derginin içerik olarak yarı yeni / yarı eski olması ilginç hisler yaratıyor. Gayet beğendim açıkçası. Hala Amiga için yeni bir şeyler yapmaya çabalayan insanlar, benim için mutluluk kaynağı.

Çevrimdışı fullgrim

  • Retro Meraklısı
  • ***
  • İleti: 152
    • Adventure Attacks!
Ynt: Yeni bir Amiga elektronik dergisi: Amigaville
« Yanıtla #4 : 13 Aralık 2015, 23:50:41 »
Bu tip dergi / fanzinlerde önemli bir eşik noktası olan 2. sayısı da yayımlanmış (genelde ilk sayı çıkar, devamı gelmez). 2. sayı ilkinin aynısı olmasın, azıcık ta olsa gelişme olsun isterdik ama maalesef, ancak halen yoklukta olduğumuza göre (mesela Retrojen'in 3. sayısı bir türlü çıkamadığına göre) halen gideri var, her şeyi tek başına yapmanın zorluğunu düşünürsek adam en azından azimli.

http://www.vintageisthenewold.com/amiga-magazine-amigaville-issue-2-is-available-now/

Çevrimdışı witchdoktor

  • RAAT
  • Normalleşmiş Retroman
  • *
  • İleti: 757
Ynt: Yeni bir Amiga elektronik dergisi: Amigaville
« Yanıtla #5 : 14 Aralık 2015, 12:07:22 »
Bu tip dergi / fanzinlerde önemli bir eşik noktası olan 2. sayısı da yayımlanmış (genelde ilk sayı çıkar, devamı gelmez). 2. sayı ilkinin aynısı olmasın, azıcık ta olsa gelişme olsun isterdik ama maalesef, ancak halen yoklukta olduğumuza göre (mesela Retrojen'in 3. sayısı bir türlü çıkamadığına göre) halen gideri var, her şeyi tek başına yapmanın zorluğunu düşünürsek adam en azından azimli.

http://www.vintageisthenewold.com/amiga-magazine-amigaville-issue-2-is-available-now/

Kalite ve içerik çıtasını düşük tutup sürümden kazanacak galiba. Çerez niyetine bakılabilirliği mevcut ki bu da ayrı bir taktik galiba...

Çevrimdışı fullgrim

  • Retro Meraklısı
  • ***
  • İleti: 152
    • Adventure Attacks!
Ynt: Yeni bir Amiga elektronik dergisi: Amigaville
« Yanıtla #6 : 13 Ocak 2016, 01:40:21 »
3. sayısı da gelmiş:

http://www.amigaville.com/downloads/Amigaville3.pdf

Artık kendi web sitesi de var:

http://www.amigaville.com/

Bu sayıdaki uzun makaleler fena değiller, tasarım da en azından renk uyumu olarak 2. sayıdan daha iyi olmuş. Sonraki sayılarda röportaj konusuna eğilecekmiş, zaten böyle bir dergide olmazsa olmaz.

Bu arada adam 2 ayda tek başına 3 sayı çıkardı, vazgeçeceğe benzemiyor.

Çevrimdışı witchdoktor

  • RAAT
  • Normalleşmiş Retroman
  • *
  • İleti: 757
Ynt: Yeni bir Amiga elektronik dergisi: Amigaville
« Yanıtla #7 : 13 Ocak 2016, 15:13:38 »
@fullgrim

Dergi hala vasat seviyede ama yine de iyi kötü okunabilirliği mevcut, orijinal ilan sayfaları da ayrı bir hava ve sahte bir profesyonellik etkisi veriyor.

Adamdaki motivasyonun kökenini bulmakta başarılı olamadım, kaynağı bilinmeyen bir enerji patlaması yaşıyor, ayrıca bir 'Hardcore Amigan' falan da değil aslında...

Parasol Stars incelemesi de hoşuma gitti. Fazla bilinmeyen bu oyun, eğer bir de kanka ayarlayabildiyseniz tadından yenmez ve all-time-top-20-coop-games listeme kesin girer.

Çevrimdışı fullgrim

  • Retro Meraklısı
  • ***
  • İleti: 152
    • Adventure Attacks!
Ynt: Yeni bir Amiga elektronik dergisi: Amigaville
« Yanıtla #8 : 14 Ocak 2016, 01:35:01 »
Motivasyonunun kaynağını anladım sanırım; Facebook profilindeki iş bölümüne bakarsak; Amigaville Magazine'de Genel Yayın Yönetmeni yazıyor, yani adam şu an işsiz  :)

Parasol Stars'ı hiç görmedim, hatta şimdi CU Amiga'daki oyun listelerine baktım; 15,99 GBP'a satılıyormuş, daha yeni çıkmış Agony yada Lemmings ile aynı fiyatta! O yüzden pek bilinmiyor herhalde, oyunu hemen bulup bakacağım.

Çevrimdışı witchdoktor

  • RAAT
  • Normalleşmiş Retroman
  • *
  • İleti: 757
Ynt: Yeni bir Amiga elektronik dergisi: Amigaville
« Yanıtla #9 : 14 Ocak 2016, 10:30:35 »
@fullgrim

Şu anda tek oyunluk hakkım olsa, Agony, Lemmings ve Parasol Stars'dan birini seçmem gerekse Parasol Stars'ı seçerim. Yeterince bilinmemesinin en önemli nedeni arcade'lerde piyasaya sürülmemesi...

Çevrimdışı fullgrim

  • Retro Meraklısı
  • ***
  • İleti: 152
    • Adventure Attacks!
Ynt: Yeni bir Amiga elektronik dergisi: Amigaville
« Yanıtla #10 : 15 Ocak 2016, 01:34:07 »
@fullgrim
Şu anda tek oyunluk hakkım olsa, Agony, Lemmings ve Parasol Stars'dan birini seçmem gerekse Parasol Stars'ı seçerim. Yeterince bilinmemesinin en önemli nedeni arcade'lerde piyasaya sürülmemesi...

Her oyunun her insanda bıraktığı anılar farklı tabii. Yukarıdaki cümlen ile bende öyle büyük bir beklenti oluşturdun ki, hayal kırıklığı yaşamam kaçınılmazdı, öyle de oldu. Tarihin en iyi zeka/beceri oyunu Lemmings'in yanında çok önemsiz kalıyor ama eğlenceli oyun. Neyse biraz Psygnosis müzikleri dinleyip kendimize gelelim  :D

http://blackboxarchive.info/

Çevrimdışı Ref

  • Yönetici
  • Özgür Retrocu
  • *
  • İleti: 2881
  • Advanced User Simulator
    • ae unutmadan
Ynt: Yeni bir Amiga elektronik dergisi: Amigaville
« Yanıtla #11 : 15 Ocak 2016, 13:59:47 »
Her oyunun her insanda bıraktığı anılar farklı tabii.

Oyunları diğerlerinden ayırmak için, "çekirdek mekaniğin" ötesinde, benim kıçımdan uydurduğum bir yöntem var, aslında sinema için kullanılır ama oyun için de uyuyor bence. Sinema'da filmin "sinematik özelliği" denilen bir ölçüt vardır. Örneğin, Matrix filminde, konu "matrix" denilen sanal dünyaya girdiğinde objektifin önüne yeşil bir filtre takılır, geniş açı tercih edilir, ayrıca dekorda da bolca yeşil ton kullanılır, burası "bilgisayar" dünyasıdır. İşte bu filmin sinematik özelliğidir (ya da bunlardan biridir). Elbette sinema'nın "tekniği ve grameri" sinema kamerasından gelir, dolayısı ile çoğu zaman görüntü üzerinden yorumlanır.

Oyunda ise teknik öncelikle kod ve sonra etkileşim tasarımındadır. Bu sebepten iyi bir oyunu diğerlerinden ayırmak için böyle birşeyi ararım, "oyunsal özelliği" nedir? Bu ölçüte göre Parasol Stars, sıradan bir platform oyunudur. Diğerlerinden ayıran bir özelliği yoktur, hatta booble booble, snow bros, tumble pop tarzı oyunların bir klonudur. Ne özel bir kod görürüz ne de farklı bir etkileşim. Tamam, oyunda bir özellik olmasın, bari yeni bir şey söylesin, rainbow islands hikayesini devam ettirsin desek, malesef, anlatısı da yoktur, neden protagonistimiz ortalıkta şemsiyeyle koşuşturup sevimli hayvanları öldürür bilmeyiz. Oyunun sonunda da hiçbirşey yoktur, "thank you for playing, bonus 6 000 000 credits!". Neden 6 milyon, neden 5 ya da 7 değil? İyi mi oynadım, kötü müydüm?

Bu durumda geriye bir tek parasol stars oynanan odanın o 80'ler kokan aroması kalır burunda :D

Çevrimdışı witchdoktor

  • RAAT
  • Normalleşmiş Retroman
  • *
  • İleti: 757
Ynt: Yeni bir Amiga elektronik dergisi: Amigaville
« Yanıtla #12 : 15 Ocak 2016, 17:12:26 »
@Ref

Şanslısın ki yakınımda bir yerlerde değilsin, uçan tekmeyi yiyebilirdin ;)

Buradaki nokta Parasol Stars ile Lemings'i karşılaştırmak değil ki, Lemmings'in tüm versiyonlarını bitirmişimdir ki birçok oyunu tamamlamadan bırakan biriyim aslında. Ama Lemmings oynamak için bir içimde yıllardır bir özlem yok, oynamak güzel bir deneyimdi diye yorumluyorum. Ama bir kanka ve 2. joystick varsa PS oynamak için güçlü bir motivasyonum var. Bu arada PS'nin grafik ve düzey tasarımları yerden yere vurulacak ayarda değil, gayet tutarlı diyebilirim. Lemmings oynarken de motivasyonum bir hikayenin sonuna ulaşmak falan da değildi, ayrıca var mıydı böyle bir hikaye, neden sevimli Lemming'lerimizin bir kısmını kıyıma uğratıyor ya da intihar bombacısı yapıyorduk? ;)

Çevrimdışı fullgrim

  • Retro Meraklısı
  • ***
  • İleti: 152
    • Adventure Attacks!
Ynt: Yeni bir Amiga elektronik dergisi: Amigaville
« Yanıtla #13 : 16 Ocak 2016, 04:02:40 »

Oyunları diğerlerinden ayırmak için, "çekirdek mekaniğin" ötesinde, benim kıçımdan uydurduğum bir yöntem var, aslında sinema için kullanılır ama oyun için de uyuyor bence. Sinema'da filmin "sinematik özelliği" denilen bir ölçüt vardır. Örneğin, Matrix filminde, konu "matrix" denilen sanal dünyaya girdiğinde objektifin önüne yeşil bir filtre takılır, geniş açı tercih edilir, ayrıca dekorda da bolca yeşil ton kullanılır, burası "bilgisayar" dünyasıdır. İşte bu filmin sinematik özelliğidir (ya da bunlardan biridir). Elbette sinema'nın "tekniği ve grameri" sinema kamerasından gelir, dolayısı ile çoğu zaman görüntü üzerinden yorumlanır.


Aynı görsel teknik bazen oyunlarda da kullanılıyor; Mısır'da geçen Tomb Raider 4'un sarı renk filtresi, Fallout 3'nin renk paletine kadar yeşil olması gibi. Parasol Stars hakkındaki yorumlarına katılmak durumundayım (benim için uçan tekme riski olmadığından rahatça katılabilirim  :) ). Gerçekten şu an Lemmings'i yalnızca kod olarak bile incelesek, Amiga 500'de aynı ekranda 100 tane Lemming sprite'ı gösterebilmesi bile zirveye çıkmasına yetiyor.


Buradaki nokta Parasol Stars ile Lemings'i karşılaştırmak değil ki, Lemmings'in tüm versiyonlarını bitirmişimdir ki birçok oyunu tamamlamadan bırakan biriyim aslında. Ama Lemmings oynamak için bir içimde yıllardır bir özlem yok, oynamak güzel bir deneyimdi diye yorumluyorum. Ama bir kanka ve 2. joystick varsa PS oynamak için güçlü bir motivasyonum var. Bu arada PS'nin grafik ve düzey tasarımları yerden yere vurulacak ayarda değil, gayet tutarlı diyebilirim. Lemmings oynarken de motivasyonum bir hikayenin sonuna ulaşmak falan da değildi, ayrıca var mıydı böyle bir hikaye, neden sevimli Lemming'lerimizin bir kısmını kıyıma uğratıyor ya da intihar bombacısı yapıyorduk? ;)

Parasol Stars ile Lemmings'i satış fiyatları açısından kıyaslamıştım aslında. Lemmings, Amiga'nın en çok satan oyunlarından biriydi sonuçta:

http://readonlymemory.vg/the-making-of-lemmings/

Sen de kabul ediyorsun ki şu an Lemmings yerine PS oynamak isteme nedenin multiplayer anılarının olması, yoksa bir adaya tek başına düşsen PS'ı isteyeceğini pek sanmıyorum  :). Bir zeka/beceri oyununda takip edebileceğimiz bir hikaye beklememek gerekiyor sanırım; Lemmings, nüfusları aşırı çoğaldığında yada uzun süre aç kaldıklarında, suya atlayarak toplu olarak intihar etme gibi garip özellikleri olan İrlanda farelerinden esinlenmiş. Bizim de amacımız onları patlatmak değil; onlar zaten ölmek için doğmuşlar, level başladığı an ölüme doğru soğukkanlı ve kararlı adımlarla yürümeye başlıyorlar ve biz de başarabildiğimiz kadarını kurtarmaya çalışıyoruz, tabii bazen 98 tanesini kurtarmak için 2 tanesini feda etmek gerekiyor  :-\. Her şeyi geçtim, Lemming'leri cennete göndermek için sırat köprüsü kurduğumuz kaç oyun var?  :D