Son İletiler

Sayfa: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 ... 10
41
Amiga / Ynt: Paradise Lost (Amiga Oyun)
« Son İleti Gönderen: leventp 29 Temmuz 2024, 14:20:45 »
Selamlar, bu oyundan daha yeni haberim oldu maalesef. Biraz utandığımı söylemeliyim.
TOSEC arşivine alınmış olan 4 disketlik sürüm sağlam mıdır? Çalışmasına çalışıyor da, ileride patlar mı acaba?

42
Merhaba Forumu / Selamlar
« Son İleti Gönderen: atariManyagi 11 Temmuz 2024, 08:11:21 »
Merhabalar.
Benim eski anılarım:
İlk Bilgisayarım: Commodore 64
İlk el Konsolum: Nintendo Game&Watch Multi-Screen Oil Panic (OP-51)
43
Sohbet / Ynt: Türkiye'deki orijinal arcade kabinlerin sonu
« Son İleti Gönderen: exponent 08 Temmuz 2024, 19:07:07 »
Yavuz abi merak ettim baska resimleri yok mu acaba bu kabinlerin.
44
Kodlama / Eskiden geliştirdiğim oyunlarım tek pakette
« Son İleti Gönderen: agg1401 22 Haziran 2024, 08:15:23 »
Bugün sizlere süper bir hizmet sağlıyorum. Eskiden Geliştirdiğim Oyunlarım Tek Paket haline getirip sizlere sunuyorum. Bu yazı içerisinde, yaptığım oyunların adı, kullandığım oyun motor sürümleri ve mesleğim hakkında ufak bir sitem ile yazıyı yazacağım.

Oyun Listesi & Oyun Motorum


Bazı tarihsel sapmalar olabilir. Hepsinin tarihini hatırlamıyorum ama aşağı yukarı tarihsel olarak doğrudur. Oyun yapmaya 2014 yılında Ichinose Studio dönemi ile başladım, o dönemde tek bir oyun yaptım. O da Labirent Kraliçesi'dir. Arkasından bir kaç sene sonra, Rijitsu dönemi ile bol bol oyunlar üretsem bile sadece Bomber Q oyunu hayatta kalmayı başarıyor. Arkasından Songs of Rose ismi ile Mini Adventure II yaptım.

Sunflower no Sekai ismi adı altında The Exciting Cube ve Wing's Power oyunlarını yaptım. Son olarak ise, kendi adım altında Mini Adventure Remix ve Spacia: Andromeda Life oyunlarını yaptım. Listede Labirent Kraliçesi ve Wing's Power oyunların Linux sürümleri bulunmuyor. Fakat diğer tüm oyunların Linux sürümleri ise aktiftir.



Şimdi şöyle bir anlaşma yapalım. Ben oyun motoru olarak Game Maker 8, Construct 2 ve 3 sürümünü kullandım. Hangi oyunlar Construct 3 önce ondan bahsetmek istiyorum. Bunlar ise, Wing's Power ve The Exciting Cube oyunlarıdır. Labirent Kraliçesi'ni ise RTR Games ortaklığı ile Game Maker 8 ile geliştirildi. Listenin geri kalanları ise, Construct 2 kullanıldı. Bazı oyunlarımı ise başka arkadaşlarla ile iş birliği yaptım ama çoğunlukla tek tabanca ilerlemiştim.

Eski Mesleğim & Son Sözler


Açıkçası ilk başlarda çok hevesli ve istekliydim. Yıllar geçtikçe oyunları oynamaktan ve mesleği yapmaktan sıkılmaya başlamıştım. Zaman zaman insanlarla atıştığım için bu benim için sevgiden çok, nefret havasına döndermişti. Bu mesleği bıraktım ama bu oyunları övgü ile bahsedeceğim. Sonuçta zamanında bunlar benim emeklerimdi.

Şimdi bunları yok edemem ve görmezden de gelemeyeceğim için bunları sizlerle paylaşmak istedim. Ki zaten, bir çok sunucuya girdiğimde, ben "eskiden oyun yapardım" dediğimde insanlar oyunları merak etmekte. Bu yüzden böyle bir hizmeti sizlere sunmak istedim. Bu oyunların bazılarını internette bulabilirken, bazılarını kendi Yandex Disk dosyamda yer alıyordu. O yer alanları indirip Eren Ertuğrul hocamdan rica edip, onları benim için Windows ve Linux için çevirdi. Arkasından tüm propjeleri hem Windows ve hemde Linux için açılabilir şekilde arşive topladım. Arkasından, onları arşivleyip Google Drive sitesine yükledim. Umarım, sizler benim gibi öfkenin kurbanı olmayarak güzel bi'yerlere gelirsiniz.

さよなら!

İndir
Windows: https://drive.google.com/file/d/1A-iLiitIbdNsVz6jDAwkhNHOA-HQfs5D/view?usp=sharing
Linux: https://drive.google.com/file/d/1NYKeac1YjRVASYU8EDsnHaXNBsY4Ek9t/view?usp=sharing
45
Dijital Oyun / Ynt: Steel Swarm: Apocalypse
« Son İleti Gönderen: Ref 02 Mayıs 2024, 00:51:29 »
Arkadaşlar oyun halen alfa test aşamasında ve şu anda retrojen dostlarına açık diyebiliriz,

https://discord.com/invite/44UpJhp48D

bu davetiye ile sunucuya girin, kanaldaki adminlere bir mesaj atın, ben yeni bir üyeyim, email adresim budur, kullanıcı adım şudur, bana hesap açar mısınız diye.

her akşam saat 20:00 ile 22:00 arası sunucu açılıyor ve 3 ya da 4 oyun oynanıyor. Bizim yaşımızdakilere fazla bile geliyor, epey keyifli, şimdilik test sunucusu olduğundan discord chat'e katılmak zorunlu olmasa bile iyi oluyor. oyun hala geliştiriliyor, neredeyse her hafta güncelleme çıkıyor ve birşeyler ekleniyor. Gelmek isteyen 1 saat önceden kanala gelip orada verilen bağlantılardan oyunu indirsin ve hesabı açsın (oyun 1GB civarı şimdilik).
 

Şu bilgilendirici videolar işinize yarayabilir:

46
Ne nereden alınır? / Ynt: Shax' in favori alisveris mekanlari.
« Son İleti Gönderen: 68k 25 Nisan 2024, 19:24:37 »
Alixpress'te oyun konsolu cinsi olduğunu düşündüğü ürünlere direkt %50 vergi çakıyor TC. Diğer elektronik ürünlerde random koyuyor. Bunlarda durum ne?
47
Ne nereden alınır? / Ynt: Shax' in favori alisveris mekanlari.
« Son İleti Gönderen: Shax 25 Nisan 2024, 17:36:04 »
Bana yetiyor 10 dolarlık.
48
Ne nasıl yapılır? / Ynt: Disketler için yeni bir sayfa
« Son İleti Gönderen: 68k 25 Nisan 2024, 13:54:00 »
Logic analyzer epeydir almak istediğim bir alet. F/p cihaz önerilerine açığım :)
49
Ne nasıl yapılır? / Ynt: Quartus ve intel FPGA sorusu.
« Son İleti Gönderen: 68k 25 Nisan 2024, 13:52:28 »

Kondansatörler ve diğer elemanlar komple SMD, uğraşmak iş değil pek. JTAG hattında da herhangi bir eleman yok, external JTAG portu doğrudan FPGA çipine gidiyor.


Bu durumda kontrol etmediğini düşündüm. Kondanstatör kontrolü basit, multimetrenin bir ucunu ground'a koyup diğer ucunu kondansatörün iki ucuna dokunduracaksın. kondansatörlerin bir bacağı her zaman ground'a bağlıdır, o bacak kısa devre olur, ama diğer bacak şarj olunca ötmeyi kesmesi gerekir. Yani kısa bir bip olabilir, ama sonra susması lazım. Eğer iki taraf da ötüyorsa o bölgede bir kısa devre vardır. 5 dakikanı almaz hepsini kontrol edebilirsin.

dirençleri kontrol etmek çok daha zor, ama kondansatörler bozulunca kısa devle oluyor, dirençler ise açılıyor, bir direncin değeri aşırı yüksek ise orda bir sorun olduğunu düşünebilirsin. ama devre üzerinde kontrolü epey zor. yine de en azından varsa değeri 0 olan köprü dirençleri bir kontrol etmeni tavsiye ederim.

Sonuç olarak JTAG doğrudan çipe erişse de, çiplerin etrafı kondansatörlerle donatılmış durumda, biri kısa devre yaparsa çipin bacakları kısa devre olabilir. Bu tür devrelerde %80 hata kondansatör arızasından çıkıyor. FPGA'nın durduk yere corrupt olması da anlamsız zaten, bence sen uv ile uğraşırken bir yerde kısa devre oluştu.

Dediğin doğru, smd elemanlarla uğraşmayı sevmediğim için hepsini kontrol etmedim. Bakayım bir ara... inşallah dediğin gibi çıkar.
50
Ne nasıl yapılır? / Ynt: Quartus ve intel FPGA sorusu.
« Son İleti Gönderen: Ref 25 Nisan 2024, 13:08:23 »

Kondansatörler ve diğer elemanlar komple SMD, uğraşmak iş değil pek. JTAG hattında da herhangi bir eleman yok, external JTAG portu doğrudan FPGA çipine gidiyor.


Bu durumda kontrol etmediğini düşündüm. Kondanstatör kontrolü basit, multimetrenin bir ucunu ground'a koyup diğer ucunu kondansatörün iki ucuna dokunduracaksın. kondansatörlerin bir bacağı her zaman ground'a bağlıdır, o bacak kısa devre olur, ama diğer bacak şarj olunca ötmeyi kesmesi gerekir. Yani kısa bir bip olabilir, ama sonra susması lazım. Eğer iki taraf da ötüyorsa o bölgede bir kısa devre vardır. 5 dakikanı almaz hepsini kontrol edebilirsin.

dirençleri kontrol etmek çok daha zor, ama kondansatörler bozulunca kısa devle oluyor, dirençler ise açılıyor, bir direncin değeri aşırı yüksek ise orda bir sorun olduğunu düşünebilirsin. ama devre üzerinde kontrolü epey zor. yine de en azından varsa değeri 0 olan köprü dirençleri bir kontrol etmeni tavsiye ederim.

Sonuç olarak JTAG doğrudan çipe erişse de, çiplerin etrafı kondansatörlerle donatılmış durumda, biri kısa devre yaparsa çipin bacakları kısa devre olabilir. Bu tür devrelerde %80 hata kondansatör arızasından çıkıyor. FPGA'nın durduk yere corrupt olması da anlamsız zaten, bence sen uv ile uğraşırken bir yerde kısa devre oluştu.
Sayfa: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 ... 10